Historias de corpo : a construção do conhecimento na sala de aula
Sylvia Helena dos Santos Rabello
DISSERTAÇÃO
Português
T/UNICAMP R112h
Campinas, SP : [s.n.], 2000.
[160] p. : il.
Orientador: Rosalia Maria Ribeiro de Aragão
Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação
Resumo: O presente trabalho resulta de uma investigação narrativa sobre processos de ensino-aprendizagem em sala de aula na perspectiva construtivista da educação escolar. Através da análise de episódios gerados na interação professora- alunos-conteúdo ¿corpo...
Ver mais
Resumo: O presente trabalho resulta de uma investigação narrativa sobre processos de ensino-aprendizagem em sala de aula na perspectiva construtivista da educação escolar. Através da análise de episódios gerados na interação professora- alunos-conteúdo ¿corpo humano¿, numa classe da quarta série do ensino fundamental, busquei evidenciar a consideração das idéias prévias dos alunos, a disposição para a aprendizagem, o papel da ajuda pedagógica para a aprendizagem de conteúdos científicos, as atividades desenvolvidas em sala de aula e as características dos textos didáticos de ¿corpo humano¿ destinados aos aluncs das séries iniciais
Ver menos
Abstract: This work of my own comes from a narrative investigation about my classroom learning-teaching processes in order to achieve a constructive school
education. I proceed the analysis of certain episodes coming from the considered ... Ver mais Abstract: This work of my own comes from a narrative investigation about my classroom learning-teaching processes in order to achieve a constructive school
education. I proceed the analysis of certain episodes coming from the considered teacher-students-"human body¿ content interaction in a primary school forth year, through which I emphasize the previous/intuitive ideas of the students, their disposition in learning, the role of pedagogical carethelp to get scientific contents learning, the real activities developed in the classroom, as well as the characteristics of text-books texts
concerning to ¿human body" addressed to the first primary years students Ver menos
education. I proceed the analysis of certain episodes coming from the considered ... Ver mais Abstract: This work of my own comes from a narrative investigation about my classroom learning-teaching processes in order to achieve a constructive school
education. I proceed the analysis of certain episodes coming from the considered teacher-students-"human body¿ content interaction in a primary school forth year, through which I emphasize the previous/intuitive ideas of the students, their disposition in learning, the role of pedagogical carethelp to get scientific contents learning, the real activities developed in the classroom, as well as the characteristics of text-books texts
concerning to ¿human body" addressed to the first primary years students Ver menos
Historias de corpo : a construção do conhecimento na sala de aula
Sylvia Helena dos Santos Rabello
Historias de corpo : a construção do conhecimento na sala de aula
Sylvia Helena dos Santos Rabello
Exemplares
Nº de exemplares: 2
Não existem reservas para esta obra