The columnar to equiaxed transition in the directional solidification of aluminum based multicomponent alloys

The columnar to equiaxed transition in the directional solidification of aluminum based multicomponent alloys

Otávio Lima Rocha, Laércio Gouvea Gomes, Daniel Joaquim Conceição Moutinho, Ivaldo Leão Ferreira, Amauri Garcia

ARTIGO

Inglês

[A transição colunar-equixial na solidificação directional de ligas multicomponentes à base de alumínio]

Agradecimentos: The authors acknowledge the financial support provided by IFPA (Federal Institute of Education, Science and Technology of Pará), FAPERJ (The Scientific Research Foundation of the State of Rio de Janeiro), CAPES and CNPq (The Brazilian Research Council)

In this work the columnar to equiaxed transition (CET) was experimentally investigated in the unidirectional solidification of three aluminum based multicomponent alloys (Al-nSi-3Cu), with "n" equal to 5.5, 7.5 and 9 wt.%. The main parameters analyzed include the tip temperature gradient (GL), tip...

Nesse trabalho, a transição colunar/equiaxial (TCE) foi investigada experimentalmente na solidificação unidirecional de três ligas multicomponentes à base de alumínio (Al-nSi-3Cu), com “n” igual a 5,5, 7,5 e 9% em massa. Os principais parâmetros analisados foram o gradiente de temperatura (GL), a...

FUNDAÇÃO CARLOS CHAGAS FILHO DE AMPARO À PESQUISA DO ESTADO DO RIO DE JANEIRO - FAPERJ

COORDENAÇÃO DE APERFEIÇOAMENTO DE PESSOAL DE NÍVEL SUPERIOR - CAPES

CONSELHO NACIONAL DE DESENVOLVIMENTO CIENTÍFICO E TECNOLÓGICO - CNPQ

Aberto

The columnar to equiaxed transition in the directional solidification of aluminum based multicomponent alloys

Otávio Lima Rocha, Laércio Gouvea Gomes, Daniel Joaquim Conceição Moutinho, Ivaldo Leão Ferreira, Amauri Garcia


										

The columnar to equiaxed transition in the directional solidification of aluminum based multicomponent alloys

Otávio Lima Rocha, Laércio Gouvea Gomes, Daniel Joaquim Conceição Moutinho, Ivaldo Leão Ferreira, Amauri Garcia

    Fontes

    Revista da Escola de Minas

    Vol. 68, no. 1 (Jan./Mar., 2015), p. 85-90